Implementing the Rogerian principles with Person-Centered approaches

A pandémia alatt elmaradtak a külföldi tanfolyamok, de az idei nyár újra szabad utat adott. Idén megint részt vehettem az Erasmus + mobilitásán. Challenges and Solutions for 21st century Teachers: Implementing the Rogerian principles with Person-Centered approaches című továbbképzést válaszotottam, mert a téma nagyon felkeltette az érdeklődésemet. Carl Rogers, amerikai pszichológus, a humanisztikus pszichológia egyik alapítója volt. Az előadásokon arról tanultam, hogy Rogers alapelveit hogyan lehet alkalmazni az oktatásban.

A tanulók képesek megérteni saját viselkedésüket, és ennek tudatában képesek változtatni. Ehhez elengedhetetlen a pedagógus részéről az empátia, a feltétel nélküli pozitív elfogadás, hitelesség, és a bizalmon alapuló nyílt kommunikáció. A diákok a tanárral együttműködnek, megértik és elfogadják a szabályokat, stabil kapcsolatot építenek ki.

 

Ezen kívül az érzelmi nevelés fontosságáról, az érzelmi intelligencia fejlesztéséről, a motivációról, a stresszkezelésről és a kiégésről tanulhattam. Ez az egy hét gyorsan eltelt, amit az érdekes témán kívül az oktatónak is köszönhettem. Szász Ramóna magasan képzett rogers-i coach, a Rogers Coaching Centre vezetője változatos, feladat orientált napokat szervezett, miközben az elméleti tudást is átadta.

 

 

Délelőtt az iskolában tanultam, a délutánjaimat szabadon tölthettem. Rovinj csodálatos utcái, partszakaszai, óvárosa teljesen rabul ejtett. Az utolsó nap egy hajókirándulás zárta a programot, ahol az oklevelet is átvehettem.

Ez az egy hét nagyon tartalmas, élményekkel teli kikapcsolódást nyújtott.

 

Mogyoródi Tímea

Comment is closed.