2022.július 11-16. között az Europass Teacher Academy által szervezett Stress Management and Recognition: Key Strategies for Teachers továbbképzésen vettem részt Barcelonában. Barcelona egy rendkívül sokszínű és izgalmas város. Nevezetességeit Antoni Gaudi (1852-1926) katalán építész és tervező munkássága határozza meg, aki a spanyol szecessziós mozgalom egyik legérdekesebb, legeredetibb egyénisége volt.
A képzőintézet székhelye Barcelona szívében található, közel a nyüzsgő és híres La Rambla sétáló utcához. A tanfolyam órái a délelőtti és a délutáni időszakokat felváltva érintették. A tanfolyam vezetője, trénere az olasz származású Federica Di Bartolomeo volt, akinek nyugodt, kiegyensúlyozott és lelkes stílusa az képzés időtartamát igazán érdekessé és különlegessé tette.
Egy rendkívül tartalmas és hasznos hetet tölthettem el három görög, egy német, egy szlovén, két angol és hét magyar pedagógus társaságában. Megismertem azokat a legújabb tudományos kutatási eredményeket és bizonyítékokat, amelyek a szorongás és a tanulók teljesítménycsökkenése közötti összefüggéseket mutatja be és elemzi. Megtanultam olyan a stresszkezelési stratégiákat és relaxációs technikákat, amiket iskolai környezetben hatékonyan tudok használni és alkalmazni. Segít majd csökkenteni a tanulók szorongását például versenyek és dolgozatírás elött. Képessé teszi diákokat arra, hogyha kissé elfáradtak és lankad a figyelmük, akkor képesek legyen újra fókuszálni a feladatra. Segíteni fogja őket abban, hogy egy kialakult konfliktushelyzetben minél előbb megnyugodjanak és képesek legyenek higgadtan átgondolni azt, hogy a kialakult helyzet feloldására milyen – minkét fél számára elfogadható – megoldás szülessen. A legutolsó napon pedig szervezett program keretében meglátogattuk Barcelona nevezetességeit, mint például: Sagrada Família, Güell park, Casa Mila, Casa Batlló, F.C Barcelona stadiont.
Nagyon örülök az Erasmus+ program keretében eljuthattam erre képzésre, hiszen az ott tanultakat felhasználva képes leszek egy harmonikusabb és nyugodtabb légkört teremteni az iskolában és azon kívül, ezáltal is fejlesztve a saját és diákjaim érzelmi intelligenciáját.
Kiska Réka