• Újra röplabda forduló!

  • V4-es baráti találkozó Budapesten

    Ez alkalommal iskolánk látta vendégül a lengyel és cseh partneriskoláink diákjait és kísérőiket. Muszula Mária és Sarkadi Nóra tanárnők kalauzolták vendégeinket fővárosunkban, akiknek ezúton is köszönjük szépen munkájukat. A diákcsoportok többek között a Budai Várba, a Fővárosi Állatkertbe, a Természettudományi Múzeumba és a MOL toronyba látogattak el. Reméljük hamarosan újra találkozunk!

  • Kiterjesztett tanterem - avagy az outdoor learning lehetőségei

    2024 augusztus elején Horvátországban, Splitben vettem részt egy 5 napos kurzuson, melynek témája Outdoor learning volt.

    Split Horvátország második legnagyobb városa, mely gyönyörű nevezetességeket kínál, csodás sétánnyal az iskoláig és homokos strandokat. Nagy kirándulásokat nem tettünk  a nagy meleg miatt, de szép lassan felfedeztük  a csodaszép óvárosi részt, valamint egyik délután Brac szigetére hajóztunk át.

    Szerencsére viszonylag kicsi volt a csoportlétszám, így mindenki aktívan részt tudott venni a foglalkozásokon. Pármunka és csoportmunka volt e jellemző a csoportban, ahol 3 magyar, 4 olasz és 4 román tanár osztotta meg többéves tapasztalatát, ötleteit, anyagait egymással.
    A kurzus az Outdoor Learning elméleti és gyakorlati vonatkozásaira összpontosított, melynek során megismerkedtünk a természeti és városi környezet kiterjesztett tantermekként való használatával. A helyi városi parkban és a Marjan-hegyre tett kirándulásunk alkalmával csoportmunka és photo-hunt során a tapasztalati tanulási folyamatot ismerhettünk meg, illetve megtapasztalhattuk,  hogy a projekt- és kutatás-alapú tanulási tevékenységek a hagyományos osztálytermen túl a való világba mozdíthatják az oktatást.
    Tanultunk arról, hogy lehet mind a hagyományos, mind a digitális eszközökre összpontosítva, segíteni a tanulók készségeinek fejlesztését. Számos feladattal találkoztam, mely alkalmazható a nyelvtanulás/ nyelvtanítás során is.

    Őszintén hálás vagyok, hogy lehetőség volt részt venni ezen a képzésen az Erasmus+ program keretében, és hogy ennyi szakmai újdonság segítségével még színesebbé tehetem az órákat.

    Boldog Krisztina

  • Alicanteban jártam

    2024 nyarán ismét Spanyolországba vitt az Erasmus+ utam. Pár évvel ezelőtt Barcelonában tanultam, nagyon jó volt, gondoltam újra meglátogatom ezt a gyönyörű országot.

    Alicantéba július elején mentem, ami az időjárás szempontjából sokkal jobb volt, mint az előző utam, ami augusztusban volt. Meleg volt ugyan, de a páratartalom sokkal alacsonyabb a nyár elején, úgyhogy, ha valaki ezt az országot szeretné nyáron meglátogatni a nyár eleji időszakot ajánlom. A város egy kis tengerparti város. Én az „old town” részben laktam, innen gyalogosan bejárhatók a nevezetességek, a tengerpart, de metróval ellátogattunk messzebbi strandra is.
    A kurzusom nagyon nagyon jó volt. A címéből is jóra számítottam, de felülmúlta, mint amit elképzeltem.

    BODY-MIND-NATURE CONNECTION: WELL-BEING FOR A FULLY AWARENESS AND HEALTHY LIFESTYLE

    Minden napunk az egészséges reggelivel kezdődött. Mi válogathattuk össze a kikészített alapanyagokból, hogy mit szeretnénk enni. Egy kis elméleti ismeret után mindig szabadtéri foglalkozás következett. Kirándulás, túrázás, falmászás, búvárkodás, SUP-ozás, tengerparton fizikai tevékenység. Minden feladatot, amit elméletben tanultunk azt a szabadban hajtottuk végre. Általában 9-től 16 óráig tartott a kurzus, de olyan is volt, hogy dél körül kaptunk szünetet, mert nagyon meleg volt, akkor viszont este 6-ig dolgoztunk a szabadban.

    Mivel a szállásom, amit a bookline-on keresztül foglaltam a tengerparttól kb. 8 perc séta volt, így általában a napjaimat egy kis tengerparti fürdőzéssel, napozással zártam.  Igazi feltöltődés volt számomra az itt eltöltött 1 hét. Sok új ismerettel gazdagodtam. Pár fényképet csatolok ízelítőnek.   

    Budapest, 2024. 11. 17.

    Gyöngyösiné Vermes Zsuzsanna

                                                                                                                                                                    

     

     

     

     

     

     

     

          

  • „Innovative Teaching Methods” Malaga

    1. júliusában 7 napot töltöttem Spanyolországban. A választott kurzusom címe: „Innovative Teaching Methods”.

    Tanárom Stephanie Lynn Edwards egy fiatal, kedves és segítőkész tanárnő volt, aki Ohioból érkezett párjával Malagába. A hely varázsa maradásra késztette őket, és mindketten letelepedtek a városban. Elmesélte, hogyan vált magániskolai tanárrá és tervei között szerepel az állami iskolába való felvétel a megfelelő vizsgák elvégzése után. Ezután mi is bemutattuk az országunkról, iskolánkról szóló prezentációnkat és átadtuk az előzetesen kért hazai édességet, jellemző ételünket.

    A képzés helyszínét a Plus Project European Academy biztosította. Rendkívül modern és jól felszerelt intézményben vezettek körbe. A közös, számítógépekkel, projektorokkal felszerelt közösségi terekhez hozzátartozott a vidám hangulatú konyha, pihenő terasz, egyéni munkára kialakított szinkrontolmács- berendezések, társalgók. Első nap délután városnézésre invitáltak minket egy jó humorú, helyi idegenvezetővel, aki különleges történelmi mondákkal színesítette sétánkat. Az óváros hangulatos részében csodálhattuk meg, hogyan ötvözik a történelmi épületeket, emlékeket a modernkori épületekkel. Megtekintettük a Picasso Museum, Alcazaba, Centre Pompidou, Carmen Thyssen Museum kiállításait. Felejthetetlen program volt az iskola szervezésében meglátogatott flamenco est.

    A képzés 9-től 14 óráig tartott naponta. Az óraközi szünetekben minden nap megérkezett a helyi édességekből egy finom válogatás, gyümölcsökkel, frissen facsart gyümölcslevekkel, kávéval, teával kiegészítve. A képzés során készült képeket minden alkalommal feltöltöttük egy közös WhatsApp csoportba. Szívesen gondolok vissza a játékos, Malaga nevezetességeihez kapcsolódó projektnapra, mely összekovácsolta a csoportot egy-egy helyszín felfedezése, keresése közben. Nagy lelkesedéssel készítettük el a tanárnőnk által biztosított alapanyagokból a Gaspachot egy videófilm alapján. Tovább bővítettem ismereteimet a kooperatív tanítási módszerek területén, remélem lehetőségem lesz alkalmazni oktató-nevelő munkám során. A kurzuson elhangzott elméleti háttér, friss kutatási eredmények, gyakorlatban kipróbált koncepciók további fejlődésre, az új ismeretek innovációjára késztetnek. 

    Böröczfy Tünde

  • Erasmus programmal Máltán töltekeztünk

    Holistic Wellbeing Techniques for the Modern Professional

    A tanfolyamot Máltán, az Alpha School of English szervezésében végeztük el, ahol a központi téma a jóllét, azaz a „wellbeing” volt. Olyan technikákat sajátítottunk el, amelyek a zsúfolt hétköznapokba is könnyedén beilleszthetők.

    Bár a kurzus témája volt a fő ok, amiért ezt a továbbképzést választottuk kis csapatunkkal, a helyszín is sokat hozzátett az élményhez. Málta turisták körében különösen népszerű úticél kristálytiszta tengerpartjai és búvárkodási lehetőségei miatt. Régóta nagy álmom volt, hogy felfedezhessem Máltát, így amikor rátaláltunk erre a tanfolyamra, azonnal tudtuk, hogy ezt kell választanunk.

    A Földközi-tenger közepén található kis szigetország Dél-Európa része, és három nagyobb szigetből áll: Málta, Gozo és Comino. Ezek közül Málta a legnagyobb és legnépesebb. Mindezeket a szigeteket lehetőségünk nyílt felfedezni. Málta gazdag történelmi örökséggel rendelkezik, hiszen stratégiai elhelyezkedése miatt a történelem során számos civilizáció uralma alatt állt. Fővárosa, Valletta, az UNESCO Világörökség része, híres barokk építészetéről és történelmi látványosságairól. Málta hivatalos nyelvei a máltai és az angol. Érdekesség, hogy a máltai az egyetlen sémi eredetű nyelv, amelyet latin ábécével írnak, és különleges nyelvi keverék, amely arab, olasz és angol hatásokat is magában hordoz.

    A tanfolyam során megismertük a jóllét nyolc dimenzióját, és azt is, hogyan építhetők be ezek 5 egyszerű gyakorlat formájában a mindennapi életbe. Megtanultuk, hogy a csapat jólléte minden egyes csapattag viselkedésének függvénye, és ez fejleszthető kommunikációval és empátiával. A tanfolyamon kiemelték a pihenés és a szünetek erejét is a jóllét megőrzésében. Olyan IKT alkalmazásokat is bemutattak nekünk, amelyek segítségével dokumentálhatjuk és továbbadhatjuk a megszerzett tudást. Jógyakorlatokat és technikákat sajátítottunk el a stressz hatékony kezelésére és a mentális egészség javítására.

    Gerencsér Kata

  • Izlandi feltöltődés

    Jólét és Stresszkezelés Tanfolyam

    Az ERASMUS+ program keretében a Smart Teacher’s által szervezett “Jólét és Stresszkezelés” című tanfolyamon vettem részt Izlandon Reykjavikban.  A tanfolyam a mindennapi életben jelentkező stressz hatékony kezelésére, valamint a személyes jólét növelésére összpontosított.

    Számomra a tanfolyam egyik legnagyobb előnye az volt, hogy nem csupán elméleti ismeretekkel, hanem konkrét eszközökkel gazdagodtam, amelyekkel jobban tudom kezelni a stresszes helyzeteket. A légzési technikák különösen hasznosnak bizonyultak, hiszen ezek azonnal alkalmazhatók akár munkahelyi stressz esetén is. A mindfulness pedig segített abban, hogy tudatosabbá váljak, és jobban fókuszáljak a jelen pillanatra, anélkül, hogy túlzottan aggódnék a jövő vagy a múlt miatt.

     

    Még sohasem jártam Izlandon, de nagyon vonzó volt számomra, hogy ott nyáron is maxium 20°C van. Megtapasztalhattam a fehér éjszakákat, habár ez az időérzékemet teljesen megzavarta. Izland egy csodás ország sok-sok természeti szépséggel, érdekességgel. 

    Nekem a legizgalmasabb élményt a gejzír kitörések látványa adta. Érdekes volt a Kék Lagunában fürdeni. A lagúna jellegzetessége a kékes-tejfehér színű vize, ami sós, különleges algákban és ásványi anyagokban gazdag, hőmérséklete pedig egész évben 37–39 °C körüli. Gyönyörű vízeséseket láttam, amelyekből a legemlékezetesebb az Aranyvízesés volt, amelynek különlegessége, hogy kétlépcsős vízesés, a felső lépcsőfokról 11 métert, az alatta található fokról pedig 21 métert zuhan a Hvítá folyó habjai. A zuhatag átlagos vízhozama körülbelül 109 köbméter másodpercenként.

    Rengeteg élménnyel és megszerzett tudással tértem haza.

    Szabó-Balogh Ágnes

  • Azori-szigeteki küldetés: Hogyan őrizzük meg az életet a bolygón

    A Pedagogical Innovation Centre szervezésében 1 hetes tanfolyamon vettem részt, melynek központi témája a természet és a fenntarthatóság volt.

     A világ egyik legszebb helyén, az Azori-szigeteken található São Miguel-szigeten indultunk útnak. Ezt a szigetcsoportot 9 vulkáni sziget alkotja az Atlanti-óceán közepén, és a közelmúltban megkapta az ezüst minősítést, mint a világ első fenntartható szigetcsoportja.

    Emellett az UNESCO Globális Geopark Hálózatának részeként akkreditálták, így a szigeteket nemzetközileg is jelentős geológiai helyszínként jelölték meg. A szigetek legismertebb geológiai lelőhelyei közé tartoznak a vulkánok, kalderák, lávamezők, fumarolok, meleg források és termálmedencék, köztük a São Miguel-szigeten található Sete Cidades és Fogo krátertavak.

    Az Azori-szigetek területének körülbelül 5%-a „beépített” urbanizált terület, a többi természetvédelmi vagy mezőgazdasági művelésben van. A szigetcsoport jól hasznosítja a megújuló geotermikus energiát, fő iparágai közé tartozik a mezőgazdaság, a tejtermelés, az állattenyésztés, a halászat és a turizmus, amely a térség jelentős szolgáltató tevékenységévé válik. A védett területek száma a szigeteken folyamatosan növekszik, aminek köszönhetően, a környezetvédelemnek az iskolákban is egyre fontosabb szerepet tulajdonítanak.

    A tanfolyam során több hatékony természetvédelmi programmal is megismerkedtünk. A vadon élő állatokat, a természet és az emberi tevékenység hatásait figyeltük meg. A résztvevők különböző háttértudással érkeztek, melyeket a foglalkozások során megosztottunk egymással. Számos jó tanítási gyakorlatot kielemeztünk.  

    Az élmények közül kiemelkedő volt egy bálnales – ugyanis Ponta Delgada környékén található a világ egyik legnagyobb bálnarezervátuma, ahol az állatok megfigyelése csak szigorú szabályok betartásával engedélyezett. 

    Muszula Mária

  • Karácsonyi adománygyűjtés

  • Dénes Mátyás sikerei

    Dénes Mátyás 7.b osztályos tanulónk kiemelkedő sportteljesítményéért elnyerte a XI. kerületi Papp László Sportolói Ösztöndíjat.

    A kaposvári Országos Mezeifutó Versenyen több mint 400 versenyző indult október 26-án. Matyi a veszprémi SVSE csapata színeiben indult és bajnoki címet szerzett.
    Az U14-es kategóriában, a fiúk mezőnyében a legjobbnak bizonyult, 3000 m-en 10:46.25-el utasított mindenkit maga mögé.