Angol nyelvfejlesztés

A 2023-2024-es tanév sikeres B2 angol nyelvvizsgát tett ballagó diákjaink. Az évfolyam 43 diákjából 21 fő tett sikeres nyelvvizsgát, ebből 19 fő komplex nyelvvizsga bizonyítványt szerzett.
Szívből köszönjük angol nyelvtanáraink (Muszula Mária, Ujlaki Sándor, Boldog Krisztina) kitartó, odaadó munkáját, hisz nélkülük nem jöhetett volna létre ez a siker! Gratulálunk mindenkinek!
2022   6. évfolyam       8. évfolyam

Zoomos beszélgetés régi diákjainkkal

Két volt Grosicsos diák: Zengő Virág és Vízkeleti Bálint, immár egyetemistaként tekintett vissza a régi iskolai évekre. Meséltek a régi angolórákról és arról, hogyan sikerült az iskola történetében először hármójuknak sikeres B2 nyelvvizsgát tenni. Diákjaink sok kérdést tettek fel nekik, többek között a külföldi továbbtanulási lehetőségekről.

Köszönjük Virágnak és Bálintnak, hogy időt szakítottak ránk és reméljük, a jövőben élőben látogatnak el hozzánk.

Szakmai nap a sóskúti Andreetti Károly Általános és Művészeti Iskolában

Online lecture – Finland by Henna Knuttilla

 

Szakmai nap – Ustron

 

Kerületi angol verseny

Creative English Competition; 08.05.2019.

Szakmai nap a Grosicsban, 2018.11.13.

Szakmai – módszertani nap 2.a osztály

Szakmai – módszertani nap 2.b osztály

Szakmai – módszertani nap 3.b osztály

Szakmai – módszertani nap 6.b osztály

Szakmai – módszertani nap 7.a osztály

Szakmai – módszertani nap 7.a osztály

A Grosics modell bevezetése

Testneveléssel kapcsolatos szavak, kifejezések

Meg kell tanulni angolul beszélni …

Nyáron olvastam egy cikket arról, hogy egy hazai szakembert a Microsoft ázsiai központjának a vezetőjévé választottak. Megkérdezte tőle a riporter, hogy mit ajánl a mai fiatalságnak, mire ő azt felelte: meg kell tanulni angolul és használható számítógépes ismeretekre kell szert tenni.

Érdekes véletlen, bár véletlenek nincsenek, egyből eszembe jutott, hogy ennek a cégnek a központja Szingapúrban van. Abban az országban, ahol már én is kétszer jártam, s melynek fejlődése, modernitása nagyon lenyűgözött, mely részben az angol nyelvnek köszönhető. Testnevelő tanárként kolléganőmmel együtt bemutató órákat tartottunk és mentorálnunk kellett öt-hat testnevelő tanárt szintén angolul. Hihetetlen volt számomra, hogy a gyerekek mindent angol nyelven tanultak. Ne felejtsük el, hogy a lakosság 75%-a kínai, 18%-a maláj, a maradék 7%-ot pedig különböző nemzetek alkotják.

Ötvenévesen nehéz és olykor keserves feladat volt megtanulni angolul. Fiatalon, jó tanárral könnyebb elsajátítani és használni az idegen nyelvet.


Megvalósítás

Vezetői ciklusom 4.- szakaszát úgy szeretném abszolválni, hogy Jó tanuló – Jó sportoló – Angolul jól kommunikáló gyerekeket tudjunk nevelni-oktatni, itt a Grosicsban.

Magyarországon ezelőtt két évvel több, mint 40 ezer végzett egyetemista valamint főiskolás azért nem tudott elhelyezkedni, mert nem volt meg a középfokú nyelvvizsgája, ezért felelős igazgatóként lépéseket kell tennem és az alapoknál másként kell megszervezni a nyelvoktatást.

Mi a cél ebben a vezetői ciklusban e tantárgy esetében?

  • Humán erőforrás fejlesztése: Jelenleg 8-10 kollega beszél valamilyen szinten angolul (az angol tanárokat nem számítom ide). Azt szeretném, ha a tantestület legalább 50%-a rendelkezne középfokú nyelvvizsgával. Az értelmiségi státusz megköveteli tőlük.
  • Ezt követően tantárgyi koncentráció szinten, alsó évfolyamon az ének, rajz, technika tantárgyakat „keverten” magyarul és angolul kellene tanítani.
  • A testnevelés tantárgy prioritást élvez, mert a kollegák már régóta tanulják a nyelvet. Ennek az évnek a célkitűzése az is, hogy a testnevelők középfokú vizsgát tegyenek (írásban és/vagy szóban). Az idei tanév második félévétől elkezdjük a testnevelés angol nyelvű szaknyelvét megtanítani (ennek első lépése az volt, hogy a szavakat, kifejezéseket, mondatokat felfestettük a tornaterem falára). Minden testnevelés óra első 10 perce az angol szaknyelvi készség fejlesztéséről kell, hogy szóljon.

A cél elérése nagyon nehéz, de reményeim szerint megvalósítható, ha a 2017/2018-as tanévtől bevezetjük azt a rendszert, melynek hatására a mostani 752 óra helyett 1848 órában tanulnák a gyerekek az angol nyelvet. Ez az óraszám magába foglalja első osztálytól kezdve a nyolcadik évfolyam végéig az összes iskolánkban tanuló gyermeket. Ezzel a módszerrel a végzős tanulók 30%-ának, azaz minden harmadik tanulónak el kell(ene) jutnia a középfokú nyelvvizsgáig.

Ennek elérése érdekében legalább a tantestület felének jól kell beszélnie a nyelvet. Nem csak az első évfolyamosokkal kezdjük el a többlet angol képzést, hanem minden évfolyamon a tantárgyi koncentráció szerint és/vagy a testnevelés tanításában. Természetesen külön az angol nyelv tantárgyat (is) heti 4-5 órában tanítjuk.
Remélem, ezzel a kezdeményezéssel elősegíthetjük a jövőbeli érvényesülését diákjainknak.

Magam részéről elmondhatom, hogy megszereztem a középfokú angol nyelvvizsgát, így mutatva példát, hogy 50 évesen is el lehet kezdeni, el lehet érni, meg lehet szerezni.
Te mikor kezded el? – kérdezem a tanítóktól, tanároktól, de ugyanúgy a szülőktől is, akiknek óriási szerepet szánok ebben a programban.

Szeretnénk a nyelvtanári végzettséggel rendelkező szülőket is bevonni ebbe a programba, önkéntes, jó szolgálati alapon. Elképzeléseink szerint a „többlet” angol órák megvalósulhatnának a „0.” órában, vagy akár más időpontban is, ahol a szülők különböző témakörökben taníthatják saját és más szülők gyermekeit.

Már jelentkezett 5-6 szülő, de minden segítséget szívesen fogadunk, ha van benne rendszeresség heti 1-2 alkalommal. Így együtt tanulva és tanítva jutunk el addig, hogy az angol nyelven való kommunikáció (ezen van a hangsúly) megszokottá váljon a Grosicsban.

Kérem, támogassák törekvéseinket!

Budapest, 2016. január 18.

Köszönettel,
Kis Mihály
igazgató