Helsinki

2022. július 11 és 16 között Helsinkiben vettem részt az első Erasmus+ programomon. A kurzus címe Flipped Classroom and Distance Learning: Following Finland, vezetője Mia Torttila és Pui Law volt.
Közel a belvároshoz egy hangulatos sétálóutcában helyezkedett el a Eurpoian Teacher Academy bázisa, ahol a hét öt napján öt órában vettünk részt a kurzuson. A hét első felében megismerkedtünk a finn oktatás felépítésével. Reális képet kaptunk a valóságról, a valódi értékekről és a mítoszokról egyaránt. Bepillantást nyertünk a kurzuson részt vevő tanárok országainak oktatási helyzetéről az egyéni bemutatkozások alkalmával, úgymint lengyel, szlovén, olasz, bolgár, görög és magyar oktatásról. A továbbiakban a pandémia miatt kialakult távoktatás finn megoldásait, különböző digitális platformok használatát és oktatási módszertanait mutatták be nekünk. A Hybrid Learning, Flipped Classroom, Blended Learning és Project Based Learning technikákba nyerhettünk bepillantást. Kipróbáltunk egy sor alkalmazást is, melyek segíthetik további munkánkat, színesíthetik módszertanunkat és feladatkiadásainkat. Jó hangulatú, tartalmas kurzus volt, remek, felkészült oktatókkal.

Helsinki elbűvölő város. A könnyű közlekedés és a váratlan jóidő lehetővé tette, hogy egy hét alatt bejárjuk a várost földön és vízen és megmártózzunk a Finn-öbölben. Jártunk a híres, régi piacon, ahol kötelező a tradicionális lazaclevest megkóstolni. A központi kikötőben harcoltunk a sirályokkal, hogy ne csapjanak le az ételünkre, miközben az este 11-kor lemenő nap fényében vacsoráztunk. Behajóztunk Soumenlinna szigetére a 18. századi erődöt és a Hadtörténeti Múzeumot megcsodálni. Körbesétáltuk a Központi Könyvtárat és ámulva néztük, hogy a kurzuson emlegetett egyenlőség hogyan működik a valóságban. Itt mindenki egyformán és ingyen, vagy kedvezménnyel juthat magasszintű szolgáltatásokhoz. A könyveken túl 3D nyomtatás, barkácssarok, zenei stúdiók, alkotószobák, professzionális digitális eszközök, nyomtatók állnak mindenki rendelkezésére, nem beszélve a hely fantasztikus szépségéről, a praktikus, emberbarát, tiszta skandináv dizájn kézzelfoghatóságáról.

Nagyon élveztem ezt a tanfolyamot és utazást, bármikor, bárkinek csak ajánlani tudom.