• A Weiner Leó Katolikus Zeneiskola felhívása

    Kedves Szülők!
    A Weiner Leó Katolikus Zeneiskola és Zeneművészeti Szakgimnázium tagiskola vezetőjeként szeretettel köszöntöm Önöket az új tanévben.

    Néhány tudnivaló:
    Az iskolában a szolfézs tantárgy minden kedden és csütörtökön lesz az alábbi időpontokban:
    1. osztály K-CS: 14.00-14.45
    2. osztály K-CS: 14.45-15.30
    Akinek az edzések miatt nem jó az időpont vagy 3.4. osztályos lesz szolfézsból, az a kerület bármely iskolájában, ahol talál megfelelő időpontot becsatlakozhat.
    Ezt a jövő héten megtalálhatják a Weiner Zeneiskola honlapján, mert most alakulnak a szolfézstanár kollégák órarendjei.
    Az első szolfézsóra a Grosicsban szeptember 12-én kedden lesz!

    Kérném addig beszerezni az alábbi kottákat:
    1.osztályosoknak:
    Lázárné Nagy Andrea-Horváth Istvánné: Margaréta I. szolfézskönyv és feladatgyűjtemény
    5 vonalas hangjegyfüzet
    2. osztályosoknak:
    Lázárné Nagy Andrea-Horváth Istvánné: Margaréta I. szolfézskönyv és feladatgyűjtemény
    Kodály: 333 olvasógyakorlat
    5 vonalas hangjegyfüzet

    Kérném Önöket, amennyiben a hangszeres tanár kollégák nem vették fel Önökkel a kapcsolatot, keressék Őket és egyeztessenek időpontot a hangszeres órákra, de ne feledjék, hogy kb. 20-22
    gyereket kell beosztaniuk, úgyhogy mindenkitől türelmet, megértést kérünk!

    Szeptember 7-én 18.00 órától zeneiskolai szülői értekezletet tartunk a Grosicsban, amelyre szeretettel várjuk Önöket!
    Téma: Mi is az a zeneiskola? Mit várnak a szülők az iskolától, mit várunk mi zenetanárok a gyerekektől és a szülőktől?
    Jöjjenek bátran! Kérdezzenek!

    Üdvözlettel: Bartucz-Kerényi Judit-tagiskola vezető

  • Berlin

    2023. július 10-15. között a Teachers Academy által szervezett Digital Tools for Collaboration, Communication, Creativity and Critical Thinking (4Cs) továbbképzésen vettem részt Berlinben.
    Berlin egy pezsgő, modern, emellett mégsem zsúfolt főváros. Bár az oktatás hetében hőség volt, nagyon jó választás volt a város, tele mindenféle programmal.
    A képzéseket az intézmény berlini központjában tartották. Több tömegközlekedési eszközzel is könnyen megközelíthető volt. A szállást és az utazást magamnak terveztem. A képzési helyszíntől 45 perc távolságra laktam egy csendes, kertvárosi vendégházban.
    A foglalkozásokat egy temperamentumos olasz nő tartotta, aki maga is tanárként dolgozott korábban. A csoport létszáma nem volt nagy, 19-en voltunk. Egész héten párokban vagy csoportokban dolgoztunk. A társaságban 6 román, 2 cseh, 3 spanyol, 2 horvát, 3 görög, 1 ciprusi és még 1 magyar résztvevő volt, akikkel nagyon aktív időt töltöttünk együtt. 

    A képzésen csak felsőbb évfolyamon tanító kollégák voltak, így kicsit kilógtam a sorból. A páros és csoportmunkák során rengeteg applikációval megismerkedtünk, amik egytől egyig felhasználhatók a tanórákon – mind alsóban, mind a felsőbb évfolyamokon.
    Az első napi játékos ismerkedés után bemutattuk az iskolánkról és országunkról szóló prezentációinkat. A rövid elméleti bevezetés után hamar fejest ugrottunk a páros és csoportmunkákba.

    A legtöbb napon 9-től délután 1 óráig tarott a képzés, utána a csoporttagokkal együtt szerveztünk elfoglaltságot.

    Remek képzést kaptunk, sok újdonságot megismertünk. Várom már, hogy a digitális oktatás során a gyerekekkel is kipróbálhassam a megismert programokat.

    Sarkadi Nóra

  • Mindfulness and Meditation: Well-Beeing at School and Life in Reykjavík

    2023. július 16-21. között a Reykjavíkban szervezett Mindfulness and Meditation: Well-Beeing at School and Life kurzuson vettem részt az Erasmus + program keretein belül.
    A Mindfulness and Meditation kurzus elméleti és gyakorlati részből állt. Az elméleti részt trénerünk, Maria prezentációjából, illetve csapat és egyéni feladatokon keresztül sajátítottuk el. Minden nap végeztünk rövid, vezetett meditációkat az előadóteremben. A tréninghez tartozott mozgás is, ez a Chikung technika volt.

    A városi parkban gyakoroltunk, a helyiek és a turisták kíváncsi tekintetével kísérve.

    Összetett, izgalmas anyagot kaptunk Mariától, aki okosan, kedvesen, empatikusan vezetett minket egész héten. Sokat tanultunk tőle és sokat tapasztaltunk magunkról is. Mindezt közvetlen, vidám hangulatban. Szerettem ott lenni, örömmel mentem minden nap reggel a kurzusra. Gyorsan eltelt a hét.

     

     

    Izland különleges tájait a férjemmel fedeztük fel délutánonként. Autót béreltünk és az előre megírt, nagyon szoros útitervünket követve rengeteg helyre eljutottunk. Vízesések, gleccsertavak, kirándulások a geotermikus területeken, fürdés a lagúnákban, mohafedte lávamezők… Felsorolni is nehéz mennyi mindent láttunk. Fantasztikus hetünk volt Izlandon, amit az időjárás is segített, mert nem esett egy csepp eső sem. Zámori Zsófia

  • 2023 Barcelona: There is an APP for that!

    2023 július 24-29 között Spanyolországban, Barcelonában részt vettem a ’There is an App for that! Exploring the best Apps for teaching and student learning’ kurzuson. Azért választottam ezt a tanfolyamot, mert szerettem volna frissíteni és kibővíteni ismereteimet a tárgykörben. A diákok átfogóan és napi szinten használják ezeket az alkalmazásokat, ezért a tanároknak is lépést kell tartani a napról napra változó és bővülő forrásokkal. Nem mondanék igazat, ha Barcelona vonzerejét nem számítanám bele ebbe a választásba. Igazi európai olvasztótégely volt csoportom 10 nemzet képviselővel: angol, ír, lengyel, olasz, osztrák, portugál, német, cseh, szlovák és magyar tagokkal.

    A csoport nagyon hamar megtalálta a közös nevezőt, szakmailag és a szemináriumok hangulatát tekintve is. A foglalkozásokat áthatotta a magas szakmai színvonal és a humoros, kötetlen hangulat, melyben Rachelnek, a Kanadából származó oktatónknak központi szerepe volt. A 6 napos képzés első napja ismerkedéssel és saját intézményeink bemutatásával kezdődött; kötetlen beszélgetések és nagyfokú interaktivitás kíséretében. Nem szeretném a teljes ütemtervet leírni, csak a legsarkalatosabb és mindenkit leginkább érintő témákra reflektálni.

    Az egyik legfontosabb az internet az osztályteremben és az internetes biztonság témaköre, melyhez szervesen kapcsolódik a „digitális állampolgárság” fogalma. A digitális állampolgárság egy sokrétű szemantikai tartalom, melybe beletartozik például a kritikus gondolkodás, a magánszféra védelme, a képernyőidő kezelése, az internetes zaklatás, biztonsági eljárások, digitális empátia és a digitális lábnyom kezelése. Személy szerint engem az AI/MI felhasználási köre és a benne rejlő lehetőségek érdekeltek a legjobban, és az, ahogyan a tanítás és tanulás szolgálatába lehet ezeket állítani. Lassan felmerül a kérdés, hogy mely munkaköröket nem tud a jövőben a Mesterséges Intelligencia kiváltani.

    A tanfolyam során csoportos kulturális tevékenységet isvégeztünk a foglalkozások után, a barcelonai egyetem és az Europass környékének megismerésével, illetve fakultatív kultúrális programokkal kultikus helyszíneken és épületeknél.

    A hét során létrehoztunk egy adatbázis drive-ot, amelyben az összes elérési út megtalálható. Ezt szeretném megosztani a kollégákkal is, és használni csoportoktól függően az oktatásban is. A diákjaink bizonyosan igénylik az applikációk szerves jelenlétét az oktatásban. Eddig is használtam applikációkat, de szélesebb bázisból tudok most már meríteni.

    Ujlaki Sándor

  • Bologna

    2023. július 16-22. között Bolognában vettem részt a „Creativity, Critical Thinking and Problem-Solving in the classroom” továbbképzésen, melyet az Erasmus Learning Academy szervezett és bonyolított le.

    Bologna világ legidősebb felsőoktatási intézményének a városa, a bolognai egyetemet 1088-ban alapították. Bologna máig egy egyetemi város, mely légkörét meghatározza. Számos koncert, fesztivál, színházi előadás, a főtéren filmvetítés vár a látogatókra. A város fontos kulturális és művészeti központ. Színházi és éjszakai életéről, tipikus tégla, terrakotta-tetejű épületeiről, valamint 1-2 különleges nevezetességéről is ismert a város. Óvárosa nagyon jó és hangulatos. A város középkori része nem annyira nagy, látnivalói egy nap alatt megnézhetők. Főtere, a Piazza Maggiore, Bologna legismertebb tere, korábban piactér volt. Ez Bologna központja, ahol mindig sok ember, remek hangulat, és persze sok diák, utcazenész és mutatványos van. Remek éttermekben, kávézókban is eltölthető az idő a téren, az árkádok alatt drága üzletek sorakoznak. Itt található a híres Neptun szökőkútja , mely Bologna egyik szimbóluma (Fontana del Nettuno) Olaszországra jellemzőek a szebbnél-szebb templomok, például a Basilica di San Petronio, melynek alapkövét 1390. június 7.-n rakták le. Emellett kitűnő gasztronómiájáról, a híres bolognai konyháról, a la cucina Bologneséről is híres, amely egyáltalán nem csak a tésztáról szól.
    A tanfolyam színhelye egy kollégiumban volt, ahol a szállásunk is, ami abból a szempontból igen szerencsés volt, hogy nem kellett a nagy melegben sétálnunk. A képzés minden nap 8- kor kezdődött, és 13 óráig tartott. A tanfolyamot Sara Natalini tartotta, aki szakmai tudásával, kedvességével, humorával, olasz temperamentumával mindegyikőnket elvarázsolt.

    Szerencsére viszonylag kicsi volt a csoportlétszám, összesen hete voltunk, így mindenki aktívan részt tudott venni a foglalkozásokon. 3 portugál, 3 magyar, 1 német kolléga osztotta meg többéves tapasztalatát, egymással. Pármunka, csoportmunka, frontális váltogatta egymást folyamatosan. Igazi műhelymunka vált lehetővé hihetetlen izgalmas, vicces kreatív és kreativitásra ösztönző feladatok segítségével. Megtapasztalhattuk ismét, hogy a problémák mindenhol ugyanazok, bármerre nézel a világban: kevéssé motivált gyerekek. A digitális eszközökre összpontosítva, azok aktív, kreatív használatával próbálhatjuk ki a diákok kreativitásának kiaknázását. A gyakorlati feladatok mellett tudományos kutatásokkal, háttérismeretekkel is találkozhattunk, melyek alátámasztják, elősegítik a tanult módszerek használatát.

    A délelőtti órák után csoporttársainkkal a tanfolyamon kívül is többször találkoztunk, többek között a központ több programot is szervezett számunkra, városnézések, ill. közös vacsorák.
    Őszintén hálás vagyok, hogy lehetőség volt részt venni ezen a képzésen az Erasmus+ program keretében, és hogy ennyi szakmai újdonság segítségével még színesebbé tehetem az órákat, motiváltabbá a tanulókat kreativitásuk kiaknázásával.

    Boldog Krisztina

  • Erasmus+ Céfalú

    Az Erasmus + lehetővé tette számomra hogy részt vehessek a Playtime and Downtime for Teachers and Students: the Psychology of Time to Feel Good and Do Good! képzésen, amit az Europass SRl rendezett meg.

    Szicília csodás történelmi óvárosában volt a képző intézmény, a hegy tövében álló ódon és igényesen felújított ICDT. Céfalú nagyon apró kis város, két kikötővel is büszkélkedik, egyik végén a híres bástyával, amit Hannibál is látott az elefántjaival. Sokat sétáltunk az utcákon a képzésen részvevő társaimmal. Olaszországhoz hűen az ételek nagyon ízgazdagok és nagy adagok; megkóstoltuk az autentikus helyi specialitásokat, mint pl. az aranchina, ami rizsgombóc hússal vagy zöldséggel töltve majd bepanírozva és olajban kisütve.

    A képzésen 17-en vettünk részt és több náció is képviseltette magát: írek , spanyolok, lengyelek és szlovákok. Elsajátítottam megannyi ismerkedős vagy épp kooperatív játékot, amivel tudom majd színesíteni a tanórákat. Megtanultam az autogén tréning helyes alkalmazását, amivel sokkal kiegyensúlyozottabban tudom kezelni a stresszes helyzeteket.

    Nagyon szerencsésnek érzem magam, hogy részese lehettem ennek a képzésnek, ahol új  ismereteket szerezhettem  és  új kapcsolatokat építhettem az Erasmus + segítségével.

    Miseta Vivien

  • Nyári információk

    Ügyeleti napok szerdánként:

    • június 28.
    • július 5.
    • július 19.
    • augusztus 2.
    • augusztus 16.

    Ügyintézés: 9.00 órától 13.00 óráig

    Tankönyvekkel kapcsolatos információk:

    Az első tanítási napon kapják meg a gyerekek a tankönyveket.

    Ünneplő és sportruházat átvételének időpontja

    2023. augusztus 28-án, hétfőn 7.00-10.00 között.

    Tanévnyitó ünnepély: 2023. szeptember 1.(péntek) 9.00 óra

    (utána 3 osztályfőnöki óra)

    Budapest, 2023. június 26.                                                                             Kis Mihály, igazgató

  • Ügyeleti napok

  • Angol különbözeti vizsga

    Tisztelt Szülők és Diákok!

    Azok a tanulók, akik szeretnének visszakerülni a nyelvvizsga előkészítő csoportba, 2023. szeptember 1-én vizsgáznak. A vizsgára a Twenty-three topics for teenagers könyv összes fejezetét, illetve Ujlaki Tanár Úr Picture story full mode anyagát kell tudni.

    Az írásban, 2023. június 15-ig leadott kérelmek alapján a következő tanulók jogosultak a vizsgán való részvételre:

    Csurgay Máté

    Gábor Hanga

    Miller Dávid

    Molnár Milos

    Sági Bettina

    Vormittag Kitti

     

    Eredményes készülést és jó pihenést kívánunk a nyárra!

     

  • Magyarország jó tanulója, jó sportolója 2022. Balogh Enikő és Balogh Eszter