Nyelv/Language
Elérhetőségek
Menü
- Tanári kar
- A tanév rendje
- Aktuális programok
- Csengetési rend
- Étlap
- Menza-Digitnaplo
- Sportruházat, ünneplő
- Edzések
- Sportiskolai teljesítményszintek
- Olvasóvá nevelés programunk
- Könyvlista 2024-2025, 2025-2026
- Könyvtár és olvasási verseny
- “Fogadj örökbe egy könyvet!” kezdeményezés
- Átjelentkezés iskolánkba
- Továbbtanulás
- Dokumentumok
- Jó gyakorlatok
- Sajtószoba
Keresés
Támogatónk


Iskolatej program
-
Pilinger Diána sikere
2025-01-10 Author: adminComments Off -
Borbély Andrea kitüntetése
2025-01-10 Author: adminComments OffXVII. alkalommal tartották meg az Újbudai Köznevelési Konferenciát, az Újbudai Pedagógiai Iroda szervezésében, a Budai Ciszterci Szent Imre Gimnáziumban. A konferencia hagyományának megfelelően a közelmúltban nyugdíjba vonult kerületi pedagógusokat kiemelkedő szakmai munkájukért köszöntötték. Az eseményt dr. László Imre polgármester és Bács Márton alpolgármester nyitotta meg, és a Lágymányosi Bárdos Lajos Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola kórusa emelte az ünnepi hangulatot.Iskolánk 1.c osztályának osztályfőnöke, Borbély Andrea tanítónéni is kitüntetésben részesült. Andi néni hosszú idő óta erősíti a Grosicssuli tanári karát, és ez a jövőben is így lesz, hiszen fiatalos lendülettel tovább neveli-oktatja kisdiákjainkat.Szívből gratulálunk, Andi néni! -
A 2023/24-es projektév: Erasmus+ disszemináció a Grosicsban
2025-01-04 Author: adminComments OffSikeresen zárult a harmadik akkreditált Erasmus projektünk. Tantestületünkből 23 kollégánk vett részt továbbképzésen, vagy szakmai látogatáson Európa-szerte, valamint 20 végzős diákunk ismerhette meg a dániai Tistrup Skole tanulóit és szerzett tapasztalatokat az oktatásban használt digitális újdonságokról, és mindennapjaik során alkalmazott környezettudatos tevékenységekről.
A projekt disszeminációjára 2024. december 14-én került sor iskolánkban, amelyre a tantestületen kívül meghívtuk katolikus egyházmegyénk (EKIF) iskoláinak a projekt iránt érdeklődő vezetőit, pedagógusait is.
A program során résztvevőink sorra bemutatták mobilitásaikat, a tanult jógyakorlatokat, és meséltek élményeikről a különböző országokban. Beszámoltunk az esetleges nehézségekről, amelyekkel találkoztunk, és kipróbáltuk közösen az újdonságokat, amelyeket megtanultunk.
Köszönjük, hogy ebben a tanévben is lehetőségünk volt tanulni és tapasztalatot gyűjteni Európa más országainak tanáraitól, barátságokat kialakítani, nem utolsó sorban hozzájárulni iskolánk fejlesztési tervének megvalósításához.
-
Újra röplabda forduló!
2024-12-02 Author: adminComments Off -
V4-es baráti találkozó Budapesten
2024-11-25 Author: adminComments OffEz alkalommal iskolánk látta vendégül a lengyel és cseh partneriskoláink diákjait és kísérőiket. Muszula Mária és Sarkadi Nóra tanárnők kalauzolták vendégeinket fővárosunkban, akiknek ezúton is köszönjük szépen munkájukat. A diákcsoportok többek között a Budai Várba, a Fővárosi Állatkertbe, a Természettudományi Múzeumba és a MOL toronyba látogattak el. Reméljük hamarosan újra találkozunk!
-
Kiterjesztett tanterem - avagy az outdoor learning lehetőségei
2024-11-17 Author: adminComments Off2024 augusztus elején Horvátországban, Splitben vettem részt egy 5 napos kurzuson, melynek témája Outdoor learning volt.
Split Horvátország második legnagyobb városa, mely gyönyörű nevezetességeket kínál, csodás sétánnyal az iskoláig és homokos strandokat. Nagy kirándulásokat nem tettünk a nagy meleg miatt, de szép lassan felfedeztük a csodaszép óvárosi részt, valamint egyik délután Brac szigetére hajóztunk át.
Szerencsére viszonylag kicsi volt a csoportlétszám, így mindenki aktívan részt tudott venni a foglalkozásokon. Pármunka és csoportmunka volt e jellemző a csoportban, ahol 3 magyar, 4 olasz és 4 román tanár osztotta meg többéves tapasztalatát, ötleteit, anyagait egymással.
A kurzus az Outdoor Learning elméleti és gyakorlati vonatkozásaira összpontosított, melynek során megismerkedtünk a természeti és városi környezet kiterjesztett tantermekként való használatával. A helyi városi parkban és a Marjan-hegyre tett kirándulásunk alkalmával csoportmunka és photo-hunt során a tapasztalati tanulási folyamatot ismerhettünk meg, illetve megtapasztalhattuk, hogy a projekt- és kutatás-alapú tanulási tevékenységek a hagyományos osztálytermen túl a való világba mozdíthatják az oktatást.
Tanultunk arról, hogy lehet mind a hagyományos, mind a digitális eszközökre összpontosítva, segíteni a tanulók készségeinek fejlesztését. Számos feladattal találkoztam, mely alkalmazható a nyelvtanulás/ nyelvtanítás során is.Őszintén hálás vagyok, hogy lehetőség volt részt venni ezen a képzésen az Erasmus+ program keretében, és hogy ennyi szakmai újdonság segítségével még színesebbé tehetem az órákat.
Boldog Krisztina
-
Alicanteban jártam
2024-11-17 Author: adminComments Off2024 nyarán ismét Spanyolországba vitt az Erasmus+ utam. Pár évvel ezelőtt Barcelonában tanultam, nagyon jó volt, gondoltam újra meglátogatom ezt a gyönyörű országot.
Alicantéba július elején mentem, ami az időjárás szempontjából sokkal jobb volt, mint az előző utam, ami augusztusban volt. Meleg volt ugyan, de a páratartalom sokkal alacsonyabb a nyár elején, úgyhogy, ha valaki ezt az országot szeretné nyáron meglátogatni a nyár eleji időszakot ajánlom. A város egy kis tengerparti város. Én az „old town” részben laktam, innen gyalogosan bejárhatók a nevezetességek, a tengerpart, de metróval ellátogattunk messzebbi strandra is.
A kurzusom nagyon nagyon jó volt. A címéből is jóra számítottam, de felülmúlta, mint amit elképzeltem.BODY-MIND-NATURE CONNECTION: WELL-BEING FOR A FULLY AWARENESS AND HEALTHY LIFESTYLE
Minden napunk az egészséges reggelivel kezdődött. Mi válogathattuk össze a kikészített alapanyagokból, hogy mit szeretnénk enni. Egy kis elméleti ismeret után mindig szabadtéri foglalkozás következett. Kirándulás, túrázás, falmászás, búvárkodás, SUP-ozás, tengerparton fizikai tevékenység. Minden feladatot, amit elméletben tanultunk azt a szabadban hajtottuk végre. Általában 9-től 16 óráig tartott a kurzus, de olyan is volt, hogy dél körül kaptunk szünetet, mert nagyon meleg volt, akkor viszont este 6-ig dolgoztunk a szabadban.
Mivel a szállásom, amit a bookline-on keresztül foglaltam a tengerparttól kb. 8 perc séta volt, így általában a napjaimat egy kis tengerparti fürdőzéssel, napozással zártam. Igazi feltöltődés volt számomra az itt eltöltött 1 hét. Sok új ismerettel gazdagodtam. Pár fényképet csatolok ízelítőnek.
Budapest, 2024. 11. 17.
Gyöngyösiné Vermes Zsuzsanna
-
„Innovative Teaching Methods” Malaga
2024-11-16 Author: adminComments Off- júliusában 7 napot töltöttem Spanyolországban. A választott kurzusom címe: „Innovative Teaching Methods”.
Tanárom Stephanie Lynn Edwards egy fiatal, kedves és segítőkész tanárnő volt, aki Ohioból érkezett párjával Malagába. A hely varázsa maradásra késztette őket, és mindketten letelepedtek a városban. Elmesélte, hogyan vált magániskolai tanárrá és tervei között szerepel az állami iskolába való felvétel a megfelelő vizsgák elvégzése után. Ezután mi is bemutattuk az országunkról, iskolánkról szóló prezentációnkat és átadtuk az előzetesen kért hazai édességet, jellemző ételünket.
A képzés helyszínét a Plus Project European Academy biztosította. Rendkívül modern és jól felszerelt intézményben vezettek körbe. A közös, számítógépekkel, projektorokkal felszerelt közösségi terekhez hozzátartozott a vidám hangulatú konyha, pihenő terasz, egyéni munkára kialakított szinkrontolmács- berendezések, társalgók. Első nap délután városnézésre invitáltak minket egy jó humorú, helyi idegenvezetővel, aki különleges történelmi mondákkal színesítette sétánkat. Az óváros hangulatos részében csodálhattuk meg, hogyan ötvözik a történelmi épületeket, emlékeket a modernkori épületekkel. Megtekintettük a Picasso Museum, Alcazaba, Centre Pompidou, Carmen Thyssen Museum kiállításait. Felejthetetlen program volt az iskola szervezésében meglátogatott flamenco est.
A képzés 9-től 14 óráig tartott naponta. Az óraközi szünetekben minden nap megérkezett a helyi édességekből egy finom válogatás, gyümölcsökkel, frissen facsart gyümölcslevekkel, kávéval, teával kiegészítve. A képzés során készült képeket minden alkalommal feltöltöttük egy közös WhatsApp csoportba. Szívesen gondolok vissza a játékos, Malaga nevezetességeihez kapcsolódó projektnapra, mely összekovácsolta a csoportot egy-egy helyszín felfedezése, keresése közben. Nagy lelkesedéssel készítettük el a tanárnőnk által biztosított alapanyagokból a Gaspachot egy videófilm alapján. Tovább bővítettem ismereteimet a kooperatív tanítási módszerek területén, remélem lehetőségem lesz alkalmazni oktató-nevelő munkám során. A kurzuson elhangzott elméleti háttér, friss kutatási eredmények, gyakorlatban kipróbált koncepciók további fejlődésre, az új ismeretek innovációjára késztetnek.
Böröczfy Tünde
-
Erasmus programmal Máltán töltekeztünk
2024-11-16 Author: adminComments OffHolistic Wellbeing Techniques for the Modern Professional
A tanfolyamot Máltán, az Alpha School of English szervezésében végeztük el, ahol a központi téma a jóllét, azaz a „wellbeing” volt. Olyan technikákat sajátítottunk el, amelyek a zsúfolt hétköznapokba is könnyedén beilleszthetők.
Bár a kurzus témája volt a fő ok, amiért ezt a továbbképzést választottuk kis csapatunkkal, a helyszín is sokat hozzátett az élményhez. Málta turisták körében különösen népszerű úticél kristálytiszta tengerpartjai és búvárkodási lehetőségei miatt. Régóta nagy álmom volt, hogy felfedezhessem Máltát, így amikor rátaláltunk erre a tanfolyamra, azonnal tudtuk, hogy ezt kell választanunk.
A Földközi-tenger közepén található kis szigetország Dél-Európa része, és három nagyobb szigetből áll: Málta, Gozo és Comino. Ezek közül Málta a legnagyobb és legnépesebb. Mindezeket a szigeteket lehetőségünk nyílt felfedezni. Málta gazdag történelmi örökséggel rendelkezik, hiszen stratégiai elhelyezkedése miatt a történelem során számos civilizáció uralma alatt állt. Fővárosa, Valletta, az UNESCO Világörökség része, híres barokk építészetéről és történelmi látványosságairól. Málta hivatalos nyelvei a máltai és az angol. Érdekesség, hogy a máltai az egyetlen sémi eredetű nyelv, amelyet latin ábécével írnak, és különleges nyelvi keverék, amely arab, olasz és angol hatásokat is magában hordoz.
A tanfolyam során megismertük a jóllét nyolc dimenzióját, és azt is, hogyan építhetők be ezek 5 egyszerű gyakorlat formájában a mindennapi életbe. Megtanultuk, hogy a csapat jólléte minden egyes csapattag viselkedésének függvénye, és ez fejleszthető kommunikációval és empátiával. A tanfolyamon kiemelték a pihenés és a szünetek erejét is a jóllét megőrzésében. Olyan IKT alkalmazásokat is bemutattak nekünk, amelyek segítségével dokumentálhatjuk és továbbadhatjuk a megszerzett tudást. Jógyakorlatokat és technikákat sajátítottunk el a stressz hatékony kezelésére és a mentális egészség javítására.
Gerencsér Kata
-
Izlandi feltöltődés
2024-11-14 Author: adminComments OffJólét és Stresszkezelés Tanfolyam
Az ERASMUS+ program keretében a Smart Teacher’s által szervezett “Jólét és Stresszkezelés” című tanfolyamon vettem részt Izlandon Reykjavikban. A tanfolyam a mindennapi életben jelentkező stressz hatékony kezelésére, valamint a személyes jólét növelésére összpontosított.
Számomra a tanfolyam egyik legnagyobb előnye az volt, hogy nem csupán elméleti ismeretekkel, hanem konkrét eszközökkel gazdagodtam, amelyekkel jobban tudom kezelni a stresszes helyzeteket. A légzési technikák különösen hasznosnak bizonyultak, hiszen ezek azonnal alkalmazhatók akár munkahelyi stressz esetén is. A mindfulness pedig segített abban, hogy tudatosabbá váljak, és jobban fókuszáljak a jelen pillanatra, anélkül, hogy túlzottan aggódnék a jövő vagy a múlt miatt.
Még sohasem jártam Izlandon, de nagyon vonzó volt számomra, hogy ott nyáron is maxium 20°C van. Megtapasztalhattam a fehér éjszakákat, habár ez az időérzékemet teljesen megzavarta. Izland egy csodás ország sok-sok természeti szépséggel, érdekességgel.
Nekem a legizgalmasabb élményt a gejzír kitörések látványa adta. Érdekes volt a Kék Lagunában fürdeni. A lagúna jellegzetessége a kékes-tejfehér színű vize, ami sós, különleges algákban és ásványi anyagokban gazdag, hőmérséklete pedig egész évben 37–39 °C körüli. Gyönyörű vízeséseket láttam, amelyekből a legemlékezetesebb az Aranyvízesés volt, amelynek különlegessége, hogy kétlépcsős vízesés, a felső lépcsőfokról 11 métert, az alatta található fokról pedig 21 métert zuhan a Hvítá folyó habjai. A zuhatag átlagos vízhozama körülbelül 109 köbméter másodpercenként.
Rengeteg élménnyel és megszerzett tudással tértem haza.
Szabó-Balogh Ágnes