• Prága

    2022. júliusában az International Tranining Center által szervezett Innovative Approaches to Teaching továbbképzésen vettem részt Prágában. Prága egy nagyon változatos város. Építészete, városképe sok mindenben közös Budapesttel. A képzőintézet székhelye Prága szívében található, közel a nyüzsgő és híres Vencel térhez. A tanfolyam órái a délelőtti és a délutáni időszakokat felváltva érintették. A tanfolyam vezetője, trénere az indiai származású Smriti és a cseh Delisa volt. Mindketten érdekes és fontos információkat adtak, amelyet a munkám során tudok alkalmazni.
    Tartalmas és hasznos egy hetet töltöttem Prágába. A csoportban egyedüli magyar voltam, 2 horvát, 5 román és 7 ír társaságában. Az ír kollégák nagyon segítőkészek voltak a nyelvi nehézségeinek leküzdésében. Számos olyan módszert tanultam meg egy hét alatt, amelyek segítségével a tanítás-tanulás folyamatát hatékonyabbá tudom tenni. A képzés első napján délután prágai városnézésen vettünk részt egy helyi idegenvezetővel Ludmillával. A város főbb nevezetességeit néztük meg, illetve felhívta a figyelmünket, hogy mik azok a helyszínek amelyeket érdemes még felkeresnünk.
    Nagyon örülök az Erasmus+ program keretében eljuthattam erre képzésre. Az itt tanultakat a mindennapokban is tudom alkalmazni, így izgalmasabbá tudom tenni a tanulás-tanítás folyamatát.
    Tényi Blanka

     

  • Happy school - happy teachers

    2022. július 31-én elutaztam Barcelonába, hogy részt vegyek a Europass Teacher Academy által szervezett tanfolyamon, a Happy teachers for a Happy School: Introduction to Mindfulness and Positive Education kurzusra. Az első héten Marta Mandolini, olasz származású pszichológus, művészeti terapeuta, mindfulness oktató óráit hallgattam. A téma népszerűségét az is mutatta, hogy 17-en voltunk egy csoportban, lengyelek, belgák, szlovákok és magyarok. Ez a hét inkább elméleti volt, tanultam a pozitív pszichológiáról, a PERMA modellről, mely a „wellbeing” – „jóllét” fontosságára hívta fel a figyelmet, és eszközöket mutatott ennek megvalósítására az iskolában. A mindfulness alapjaival megismerkedhettem, majd egy nap kimentünk a Történelmi botanikus kertbe, ami a Montjuic dombjai között feküdt. Ott különböző feladatokat gyakoroltunk, ami a „jelenben levést” segítette.
    A második hét inkább gyakorlati feladatokból állt. Tanárom, Marina Moreno, spanyol pszichológus volt. 2 teljes napot egy jóga központban tölthettem, ami nagyon sokat segített abban, hogy ebben a csodás, de nagyon nyüzsgő városban megtaláljam az egyensúlyt. Mivel én is jógázom, illetve a gyerekeknek is tartok jóga foglalkozásokat, nagyon otthonosan éreztem magam a központban, az ászanák, a légzőgyakorlatok, és a meditációk alatt. A mindfulness-t eddig még nem gyakoroltam, de nagyon meggyőző volt számomra, és szeretném beépíteni mind az óráimba, mind a jóga szakköreimbe. Fantasztikus hasznos módja a szorongás csökkentésének, az érzelmeink megismerésének és kezelésének.
    Számos nevezetességet sikerült megnéznem kint tartózkodásom alatt, annak ellenére is, hogy nagyon meleg volt az idő, és a közlekedési eszközökön a kötelező maszk viselés okozott kellemetlen pillanatokat is. Úgy érzem, hogy sikerült ismét egy olyan kurzuson részt vennem, ahol nagyon jól éreztem magam, és számos hasznos információt, gyakorlatot hoztam haza.
    Mogyoródi Tímea

  • Firenze

    2022. július 18-29. között az Europass Teacher Academy által szervezett Activate your Artistic Sensitivity: Art Psychology and Video Making továbbképzésen vettem részt Firenzében. A kéthetes kurzus a belvárosban volt két különböző helyszínen, témában. Firenzét a reneszánsz bölcsőjeként tartják számon, a 13. és 16. század közötti virágzó időszakban számos remekmű készült, amiket az óráimon ismertetek a diákjaimmal, noha még élőben nem láttam eddig azokat. Többek között ezért is választottam a kurzus helyszíneként ezt a várost.

    A kiutazásra sajnos két évet kellett várnom a Covid járvány miatt, végül, amikor elérkezett a nap vegyes érzelmekkel vágtam bele az utazásba. Nagyon vártam, hogy meglássam Firenzét és barangoljak az utcákon élőben, hiszen itthon többször a Google map segítségével körbejártam már a várost a kétéves várakozási időszakban. Ez volt az első külföldi képzésem, így izgultam a nyelvi tudásom miatt, mint később kiderült alaptalanul, mert a mobilitáson résztvevő kollégák közül sokan hasonló tudással rendelkeztek, minden résztvevő beleértve a trénert is türelmes és figyelmes volt.
    A kurzus első hetében Monica Ogaz volt a tréner, aki mexikó származású festőművész és okleveles tanácsadó, művészetterápiás szakember. Az előadások az ő belvárosi műtermében folytak. A stúdióban elméleti és gyakorlati oktatás folyt, jó hangulatban. Rengeteg kreatív feladatot próbáltunk ki, utána pedig a gyakorlatok elméleti hátterét beszéltük át. Illetve a feladatok óratermi átültetésének a lehetőségét taglaltuk. A kurzus lényege a művészet terápia, művészet adta érzelmi intelligencia fejlesztése volt. Számos feladat csoportos munka volt, így lehetőségem adódott megismerni a kurzusban résztvevő kollégákat. Voltak lengyel, cseh, portugál, német és magyar tanárok a képzésen. Az órákat délelőtt vagy délután tartotta Monica, voltunk külső helyszínen, ahol csoportokra bontva oldottuk meg a feladatot.
    Az egyik délután kaptunk idegenvezetést a belváros érdekességeiről, olyan információkat osztottak meg velünk a város történelméből, amiket nem lehet megtalálni az útikönyvekben. Az utolsó nap pedig egy buszos kiránduláson vettünk részt, elvittek minket San Gimianoba, Pizzába, Siennaba, ahol egy kis ízelítőt kaptunk a toszkán konyhából, illetve egy borkóstolóra is elvittek minket. A tikkasztó hőség ellenére hangulatos kiránduláson vehettünk részt.

    A második heti kurzust Riccardo Manni olasz származású nyelv- és multimédiatanár tartotta, aki szórakoztató és ismeretterjesztő feladatokat mutatott nekünk technika használatával. A kurzus témája: Photo and Video Making in your Classroom: The Educational Power of Multimedia.  A csoporttársak közül voltak ismerősök az első heti kurzusról és megismerkedtünk új kollegákkal, akik Szlovákiából származnak. Vágtunk videókat, különböző video effekteket használtunk. Olyan alkalmazásokat ismertünk meg, amiket az órai előadásaink során hasznosíthatunk a későbbiekben. Az egyik délelőtt külső helyszínen csoportosan végeztünk a feladatot, egy telefonos applikáció használatával. Később mi is elkészítettük a saját feladatunkat a programmal.

     

     

    Nagyon örülök az Erasmus+ program keretében eljuthattam ezekre képzésekre, az ott tanultakat beépítve az óráimba a diákok érzelmi intelligenciáját tudom fejleszteni. A második heti kurzuson megismert programokat pedig az iskola közösségi eseményeinek a dokumentálásában és az órai előadásaim színesítésében tudom hasznosítani.
    Kun Zita

     

  • Első Erasmus+ utam

    Idén nyáron, 2022. augusztus 1 és 12. között egy nagyon eseménydús és szakmailag is rendkívül hasznos továbbképzésen vettem részt a Europass Teacher Academy szervezésében, Barcelonában. A képzésem a Positive Mindset and Well-Being in Schools névre hallgatott. Életemben először – de remélhetőleg nem utoljára – jártam Barcelonában, ebben a nyüzsgő, állandóan vibráló és így nyáron, hihetetlenül forró városban. Lenyűgöző volt szinte minden szeglete; amerre sétáltam, mindenhol csodálatos épületek, erkélyek, szobrok, szökőkutak szegélyezték utamat. Antoni Gaudi csodálatos remekművei, casa-i, a Güell Park és a Sagrada Familia világviszonylatban is egyedülállóak.
    A tanfolyam Barcelona belvárosában, az emberektől hemzsegő Plaza Catalunya tőszomszédságában volt, egy igazán impozáns, régi épületben. Az órák hol délelőtt, hol délután voltak. A csoportunkban szép számban voltak magyarok és lengyelek, illetve akadt még belga és cseh résztvevő is. A tanfolyam első hetében Marta Mandolini, második hetében pedig Federica Di Bartolomeo, két olasz hölgy volt a trénerünk. Marta igazi pozitív személyiség, mosolyog, sürög-forog, míg Federica nyugodtságával és kiegyensúlyozottságával teremtett kellemes légkört az órákon.
    A tanfolyam első hetében játékos feladatok segítségével beszélgettünk a boldogságról, az elégedettségről, a pozitív pszichológiáról, alapvető érzelmeinkről és az erőszakmentes kommunikációról. Gyakoroltuk a stresszoldást és relaxációt, légzőgyakorlatokkal és a pozitív pszichológia eszköztárával, illetve a hatékony, előrevívő kommunikációt magunkkal és környezetünkkel. A második héten folytattuk az iskolai közegben is használható, játékos feladatok sorát. A fókuszba a mindfulness, az egymásra figyelés, az aktív figyelem és Plutchik érzelemkereke került; sok-sok saját ötletünket, bevált gyakorlatainkat osztottuk meg egymással. Összességében számtalan hasznos, iskolánk keretein belül is bátran alkalmazható gyakorlattal lettem gazdagabb, amellyel segíthetem kollégáim mindennapi munkáját az érzelmi intelligencia tanításában, illetve én magam is sokat tanultam az önreflexióról, érzelmeim azonosításáról, a  stresszkezelésről és a másokkal való megfelelő kommunikációról.

    Nagyon hálás vagyok az Erasmus+ programnak, hogy eljuthattam Spanyolország fővárosába. Sok hasznos tapasztalással lettem gazdagabb, mind szakmailag, mind saját magamat tekintve, amiket reményeim szerint az iskolai munkámban és munkakapcsolataimban, illetve a magánéletben is hasznosítani tudok.
    Greskovics Rita

  • Helsinki

    2022. július 11 és 16 között Helsinkiben vettem részt az első Erasmus+ programomon. A kurzus címe Flipped Classroom and Distance Learning: Following Finland, vezetője Mia Torttila és Pui Law volt.
    Közel a belvároshoz egy hangulatos sétálóutcában helyezkedett el a Eurpoian Teacher Academy bázisa, ahol a hét öt napján öt órában vettünk részt a kurzuson. A hét első felében megismerkedtünk a finn oktatás felépítésével. Reális képet kaptunk a valóságról, a valódi értékekről és a mítoszokról egyaránt. Bepillantást nyertünk a kurzuson részt vevő tanárok országainak oktatási helyzetéről az egyéni bemutatkozások alkalmával, úgymint lengyel, szlovén, olasz, bolgár, görög és magyar oktatásról. A továbbiakban a pandémia miatt kialakult távoktatás finn megoldásait, különböző digitális platformok használatát és oktatási módszertanait mutatták be nekünk. A Hybrid Learning, Flipped Classroom, Blended Learning és Project Based Learning technikákba nyerhettünk bepillantást. Kipróbáltunk egy sor alkalmazást is, melyek segíthetik további munkánkat, színesíthetik módszertanunkat és feladatkiadásainkat. Jó hangulatú, tartalmas kurzus volt, remek, felkészült oktatókkal.

    Helsinki elbűvölő város. A könnyű közlekedés és a váratlan jóidő lehetővé tette, hogy egy hét alatt bejárjuk a várost földön és vízen és megmártózzunk a Finn-öbölben. Jártunk a híres, régi piacon, ahol kötelező a tradicionális lazaclevest megkóstolni. A központi kikötőben harcoltunk a sirályokkal, hogy ne csapjanak le az ételünkre, miközben az este 11-kor lemenő nap fényében vacsoráztunk. Behajóztunk Soumenlinna szigetére a 18. századi erődöt és a Hadtörténeti Múzeumot megcsodálni. Körbesétáltuk a Központi Könyvtárat és ámulva néztük, hogy a kurzuson emlegetett egyenlőség hogyan működik a valóságban. Itt mindenki egyformán és ingyen, vagy kedvezménnyel juthat magasszintű szolgáltatásokhoz. A könyveken túl 3D nyomtatás, barkácssarok, zenei stúdiók, alkotószobák, professzionális digitális eszközök, nyomtatók állnak mindenki rendelkezésére, nem beszélve a hely fantasztikus szépségéről, a praktikus, emberbarát, tiszta skandináv dizájn kézzelfoghatóságáról.

    Nagyon élveztem ezt a tanfolyamot és utazást, bármikor, bárkinek csak ajánlani tudom.
    Zámori Zsófia

  • Dublin

    2022. augusztus 8-13. között a Dublinban szervezett Yoga and Meditation for Educators: be a Great Teacher, be your Best Self kurzuson vettem részt az Erasmus + program keretein belül.A hét időbeosztása így alakult: hétköznapokon délelőtt 5 órát a kurzuson töltöttünk, délután Dublin nevezetességeit fedezhettük fel és szombaton egy egész napos kiránduláson vehettünk részt, melynek során a nyugati parti Moher szikláknál élvezhettük a lenyűgöző kilátást. A kirándulás fakultatív jellegű volt, de nagy érdeklődés mutatkozott. Örülök, hogy láthattam és átérezhettem a táj magával ragadó atmoszféráját. A hosszú buszutat az ír táj hihetetlen színei és bája tette üdítővé.Dublin hangulata, az emberek nyitottsága és kedvessége azonnal otthonos érzéssel töltött el. A városi közlekedés egyszerű és megbízható, így a város különböző és nem mellesleg számos gyönyörű parkját, a nevezetes Temple Bar negyedet, a 13. századi Szent Patrik Székesegyházat és a Guinness Múzeumot könnyedén felkereshettük.
    A kurzust két csodálatos oktató vezette Susan és Amy. A testi-lelki egészség megőrzésére a jóga és meditáció rendkívül alkalmas. Három nagy területtel foglalkoztunk az öt nap alatt. Megismerkedtünk a jóga alapgyakorlataival, pontos kivitelezésükkel, hibák javítási metódusaival. A légzés fontosságával, különböző típusaival. Valamint a meditáció könnyűnek nem nevezhető világába is beléptünk és gyakoroltuk azt a hozzá tartozó pózokban.
    Az oktatók nagyon precízen felépített kurzus vezettek végig, szem előtt tartva a gyakorlati hasznot is. Rengeteg háttéranyagot és a kurzus teljes tartalmát összefoglaló dokumentumot megkaptuk, hogy hazatérve tovább gyakorolhassunk, fejleszthessük magunkat, sőt a munkánk során is képesek legyünk felhasználni a megszerzett tudást ezzel elősegítve nemcsak a magunk, de diákjaink és kollégáink testi-lelki jóllétét. Fárasztó, élményekkel teli, tartalmas hetet töltöttem Dublinban. Visszavágyom.
    Zámori Zsófia

  • Tanévkezdő információk

     

    Tanévkezdő információk

    2022. augusztus 25. csütörtök – 7.00-10.00 – Sportruházat, ünneplők átvétele első évfolyamos szülők számára

    2022. szeptember 1. csütörtök – 8.00 – TANÉVNYITÓ ÜNNEPÉLY, melyre szeretettel várjuk a kedves szülőket is.

    Tanulóinkat kérjük, hogy ünneplőben érkezzenek az iskolába legkésőbb 7.50-re.

    2022. szeptember 1. csütörtök – 17.00 – Szülői értekezlet az első évfolyam számára.

    Közös kezdés a Módszertani Központban, majd mindkét osztály a saját tantermében folytatja.

    2022. szeptember 1. csütörtök – 17.15 – Szülői értekezlet az angol nyelvvizsga előkészítőre bejutott 7. évfolyamos tanulók szülei számára

     

    A tanulók 2022.szeptember 1-jén kapják meg a tankönyveiket, kivéve az első évfolyamot, mert az első osztályosok tankönyveit a szülők veszik majd át a szülői értekezleten.

     

    Budapest, 2022. augusztus 25.

    Kis Mihály

    igazgató

  • Diétás étkezés

    Tisztelt Szülők!

    A diétás étkezés megrendeléséhez az orvosi szakvéleményeket és egyéb igazolásokat szíveskedjenek 2022. augusztus 23-a éjfélig a titkarsag@grosics.dbtk.hu email címre megküldeni.

    Köszönettel

    Vranek Anita

  • Ballagás 2022

  • Nyári ügyeleti rend

    Tisztelt Szülők!

    A nyári szünetben a következő napokon lesznek ügyeleti napok az iskolában:

    2022. június 29. szerda 9-12h

    2022. július 13. szerda 9-12h

    2022. július 27. szerda 9-12h

    2022. augusztus 10. szerda 9-12h